Pasažéři – recenze

Zápletka o 120 let dlouhé cestě na vzdálenou planetu luxusní vesmírnou lodí, jejíž dva pasažéři jsou z neznámých důvodů probuzeni z hibernace o 90 let dříve, k podobným přirovnáním přímo vybízí, a to nejen z hlediska produkčního designu a vizuálu, ale také jednotlivých scén, které již byly v podobném provedení k vidění, že se jedná v podstatě o komorní drama dvou lidí. Jeho blockusterový rozpočet pohybující se na hranici 125 milionů dolarů můžeme považovat za velmi velkorysý – hlavně díky němu nevypadá film lacině a například působivé interiéry činí vesmírnou loď zajímavou a plnou poutavých detailů. V Hollywoodu dosud zřejmě nevznikl takto komorní film, do něhož by bylo investováno tolik peněz. V čem se tedy liší od ostatních?

Pasažéři-foto-Falcon

Není divem, že dva z nejobsazovanějších herců současnosti dokážou utáhnout i banálnější scény romantického sbližování a každá další minuta s nimi je vtipná a svižná a divák chce vidět více. Je důležité dodat, že navzdory vcelku vážné situaci je veškeré serióznější drama odsunuto na vedlejší kolej v prospěch zábavnějších/romantičtějších pasáží. Závěr tak začne působit dojmem nadbytečně přilepeného dovětku, v němž by se měl investovaný rozpočet změnit ve velkolepé divácké atrakce, ale bohužel je pouze nejslabší částí filmu. V Pasažérech se Tyldum ukázal jako solidní režisér hollywoodského mainstreamu s citem pro vedení herců a je vysoce pravděpodobné, že s lepším scénářem by dokázal natočit mnohem zapamatováníhodnou podívanou.

Tento film dostává 68%

Fucop
Sleduj mě