Zakladatel – recenze

Drama Zakladatel vypráví o muži jménem Ray Kroc, který se zasloužil o vybudování sítě restaurací McDonald´s do její současné podoby. Hlavní hrdina jako neúspěšný padesátník, snažící se prodávat mixéry na mléčné koktejly různým bistrům, jehož okouzlí restaurace s rychlým občerstvením kdesi v Kalifornii, jejíž majitelé, bratři McDonaldovi vymysleli onen systém rychlé přípravy jídel a Rayovi udělají prohlídku po vnitřku restaurace, seznámí ho se svým životním příběhem a dostatečně mu vysvětlí, proč je McDonald´s nejlepší restaurace na světě, a že má nejkřupavější hranolky. Raye Kroca tu vnímáme jako ambiciózního muže, jenž se chopí příležitosti a přesvědčí oba bratry ke vzájemné spolupráci za účelem vybudování franšízy. Jako snaživého obchodníka, co začne získávat na svou stranu nové nadějné zaměstnance a bohaté investory.

Jako houževnatého podnikatele, který se stane naplněním amerického snu a ukázkovým příkladem funkčnosti motivačního hesla, že s vytrvalostí nejdál dojdeš. Postupem času se však ukáže pravá Rayova tvář chamtivého žraloka, co hanebně obelstí oba bratry a obere je úplně o všechno. Později se ze snímku začne stávat film o tom, že peníze hýbou světem, a že bohatí lidé, co mají dostatek kapitálu a troufalosti, si mohou skutečně koupit všechno a všechny. Jinak pokud byste se těšili na nějaké domnělé šokující odhalování výrobních postupů při sestavování jídel a nakládání McDonaldu s potravinami, zpochybňování kvality jejich produktů a jinou kritiku týkající se např. jejich kampaní, tak nic takového ve filmu není a nikdy ani být nemělo.

Film dostává 60%

Fucop
Sleduj mě